Τετάρτη, Μαΐου 17, 2006

Η Χώρα με τους Επιστήμονες

Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν μια χώρα που οι μαθητές της ήταν όλοι αριστούχοι, και δεν ήταν η Ελλάδα. Κι όμως έτσι συμπεριφέρεται η (αγαπημένη μου όπως θα έχετε καταλάβει) αξιότιμη ΥΠΕΠΘ Μαριέττα Γιαννάκου-Κατσίκου. Κάποτε οι κακοί μαθητές βγάζανε με το ζόρι το Λύκειο, περνάγανε μια Γερμανική Φιλολογία με 2.500 μόρια και οι μόνοι που διαμαρτυρόντουσαν ήταν οι ίδιοι, (αφού διορίζονταν φυσικά) για την απαξίωση του κλάδου τους. Ήρθε λοιπόν η κυρία και το έκοψε το σύστημα. Τι να κάνουμε, στην τελική πολλοί αντέταξαν ότι δεν τους άξιζε να βρίσκονται στα Πανεπιστήμια... Πάει στο διάολο. Αλλά η κυρία Κατσίκου δεν ικανοποιήθηκε... Έμεναν ακόμα αυτοί που δεν τους άξιζε ούτε η Μέση Εκπαίδευση. Αυτό δηλαδή που σήμερα λέμε ΤΕΕ και Σχολές ΟΑΕΔ. (Δε θέλω να προσβάλλω κανέναν... [Εκτός απο την Κατσίκου] Το Λύκειο είναι όντως δύσκολο). Κάτι έπρεπε λοιπόν να γίνει... Και αυτό το κάτι ονομάστηκε Επαγγελματικά Λύκεια. Δηλαδή, στην Α' Λυκείου, κανονικότατα Γενικά Λύκεια με επιπλέον ώρες για την ειδικότητα. Τα ΤΕΕ τέλος. Απέμενε βέβαια η διέξοδος του ΟΑΕΔ... Και η λύση ήταν η είσοδος εκεί να μη γίνεται με το απολυτήριο του Γυμνασίου, αλλά να είναι υποχρεωτική πρώτα η Α' Λυκείου... Που φυσικά δεν είναι για όλους... (Ούτε για μένα βασικά, 6 ώρες Αρχαία;! Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.) Το μόνο που μπορώ να συμπεράνω είναι ότι η κυβέρνηση εργάζεται με μεγάλη επιμονή για την αύξηση της ανεργίας... Ή τη μείωση του πληθυσμού. Δεν ξέρω.

Υ.Γ.: Αν έκανα κάποιο λάθος είτε για το καινούριο είτε για το παλιό σύστημα, χίλια συγγνώμη... Έτσι μας τα είπαν από το Γραφείο ΣΕΠ (μόνο που ο τύπος ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδης με τις αλλαγές).

3 σχόλια:

Μαύρο πρόβατο είπε...

... μια παρατήρηση μόνο στο τελευταίο απ'όσα γράφεις:
εγώ πήγαινα πρώτη Λυκείου το προκατακλυσμιαίο 1981/82.
Και τότε, 6 ώρες τη βδομάδα αρχαία είχαμε κι έβριζα που έχανα την ώρα μου με μαλακίες. Δεν κάναμε Γερμανικά καλύτερα; - έλεγα.
Δεν αντιμετώπισα βέβαια πρόβλημα βαθμολογικό, γιατί ήμουν καλός στα άλλα και ρέφαρα (με είχε πάρει και με καλό μάτι ο φιλόλογος - αλλά στα διαγωνίσματα έπεφτε ο σχετικός Πατάκης κάτω απ'το θρανίο).
Ωστόσο σήμερα, καθοδόν προς τα 40, ομολογώ οτι θα ήθελα πολύ να είχα μάθει αρχαία τότε. Όχι πώς θα μάθαινα, αν στρωνόμουν να μάθω την "ύλη" παπαγαλία, όπως απαιτούσε το μάθημα (ένα ανθολόγιο με κείμενα της πίπας, καμμιά ιστορική διάσταση που θα βοηθούσε να καταλαβαίναμε τη συνέχεια της γλώσσας κτλ.) Αλλά ίσως αν ασχολιόμουν πιό πολύ, να ήμουνα σε θέση να διάβαζα αργότερα μόνος μου, αν μ'ενδιέφερε (και διαπίστωσα οτι μ'ενδιέφερε - τα κείμενα της φιλοσοφίας, ή ο Θουκυδίδης, ανοίγουν το μυαλό και η μετάφραση δεν μπορεί να τ'αποδόσει ολοκληρωτικά, ή γίνεται πολύ κουραστική και "αφύσικη" ως κείμενο). Τέλος πάντων.
... στα υπόλοιπα συμφωνώ μέχρι κεραίας. Το μόνο μοντέλο που αντιστοιχεί στον 21ο αιώνα πιστεύω οτι είναι η υποχρεωτική εκπαίδευση μέχρι τα 18, ενιαία για όλους. Για την ύλη πολλά μπορούμε να πούμε - γενικά νομίζω οτι ο απόφοιτος του σχολείου πρέπει να έχει μάθει τις βάσεις στα μαθηματικά (να μην ψαρώνει), τα θεμελιώδη στις φυσικές επιστήμες (ίσα για να μην τον πιάνουν κώτσο), στην έκφραση, να μπορεί να κάνει συλλογισμούς (αυτό που γενικά ονομάζουμε κριτική σκέψη), να έχει μια εικόνα της ιστορίας και της γεωγραφίας, μια εικόνα για το πώς δουλεύουν οι υπολογιστές και τα δίκτυα, να έχει αγαπήσει σε κάποιο βαθμό τουλάχιστο το Λόγο και την Τέχνη.

Καλό κουράγιο!

Sunflyer είπε...

@μαύρο πρόβατο: Δυστυχώς η εκπαίδευση σε αυτή τη χώρα πάντα τα ίδια σκατά θα είναι.

@mata xari: Φυσικά και όχι! :Ρ

Ανώνυμος είπε...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

eXTReMe Tracker