Τρίτη, Νοεμβρίου 22, 2005

Υποτακτική έγκλιση του Μέσου Αορίστου Β'

γέν-ωμαι
γέν-η (με υπογεγραμμένη)
γέν-ηται
γεν-ώμεθα
γέν-ησθε
γέν-ωνται

Όποιος καταφέρει να μου πει σε τι θα μου χρησιμεύσουν αυτά πέρα από το να τα γράψω σε μια κόλλα χαρτί τον Ιούνιο, θα αμοιφθεί.

15 σχόλια:

vasvoe είπε...

Η παιδεία δεν έχει να κάνει άμεσα με το σε τί θα σου χρησιμέψει. Θα σου χρησιμέψει στο να γίνεις ένας άνθρωπος με γενική παιδεία. Αυτό. Αλλιώς δεν θα λεγότανε και γενική παιδεία, γκέγκε;

Sunflyer είπε...

Δηλαδή τι ακριβώς εννοείς; Ότι πρέπει να διδασκόμαστε ότι συρφετό επινοήσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όσο ανούσιος και αν είναι, για να έχουμε "γενική παιδεία"; Και αν είναι έτσι, ποιο είναι το νόημα της γενικής παιδείας;

vasvoe είπε...

Το νόημα της γενικής παιδείας είναι να μην είμαστε τούβλα... να είμαστε σκεπτόμενοι άνθρωποι, με την ικανότητα να κρίνουν... να έχουμε μια βασική γνώση πώς λειτουργούν τα πράγματα γύρω μας... το καλό σχολείο σου μαθαίνει πώς να μαθαίνεις, σου δίνει τις βάσεις για να το ψάξεις παραπέρα. Ακόμα κι αν δεν έχεις την δυνατότητα να σπουδάσεις να έχεις κάποια βασικά διδάγματα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να παίρνεις τις σωστές για σένα αποφάσεις.

Αυτά πρέπει κατά τη γνώμη μου να προσφέρει μια γενική παιδεία, μαζί βέβαια με άλλα παιδαγωγικά βλέπε κοινωνικοποίηση και μπάσιμο στην παραγωγική διαδικασία.

Τώρα αν τα καταφέρνει το ελληνικό σύστημα δεν θα το αναλύσουμε εδώ, το ξέρουμε ότι έχει πολλά κενά η ελληνική παιδεία. Πάντως καλό είναι πού και πού να χαιρόμαστε ακόμα και για αυτά που έχουμε. Η πλεονεξία και η φαταουλίτιδα δείχνει κακομοιριά και μιζέρια παρά ανωτερότητα -κατά τη γνώμη μου πάντα.

Όσο για το τι "επινοεί" το Υπουργείο, δεν νομίζω να επινοεί κάτι, αυτά τα ίδια πράγματα μαθαίνουν πάνω κάτω σε όλες τις χώρες. Αν εννοείς γιατί αποφασίζουν αυτοί τί περιλαμβάνεται στην ύλη, ε, τί να σου πω, κάποια επιτροπή πρέπει να υπάρχει για να το κάνει. Δεν μπορεί αν μαθαίνει ο καθένας ό,τι θέλει. Πρέπει αν υπάρχει η ίδια βάση για όλους.

Έχω καταλάβει ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι ππου τους αρέσι να μαθαίνουν για τη γνώση και άλλοι που μαθαίνουν μόνο για να επιτύχουν ένα σκοπό. Ίσως απλά ανήκεις στη δεύτερη κατηγορία και για αυτό χαλιέσαι τόσο πολύ. Την αδερφή μου μου θυμίζεις (παει τρίτη λυκείου).

Sunflyer είπε...

Έχεις κάποιο δίκιο, αλλα οπωσδήποτε υπάρχουν μαθήματα που προσφέρουν ελάχιστα έως τίποτα στην πλειονότητα των μαθητών και τα αρχαία είναι σίγουρα ένα από αυτά.

Η επιλογή της ύλης είναι κατά τη γνώμη μου αμφιλεγόμενη, αλλά αυτή η συζήτηση ξεφεύγει πολύ από το θέμα.

Όσο για το τελευταίο, δεν θα το έλεγα αυτό. Αντιθέτως, πολλές φορές όταν ανοίγω μια εγκυκλοπαίδεια (κυρίως ηλεκτρονική) αφαιρούμαι και τελικα διαβάζω όλα τα άρθρα για τα οποία υπάρχει αναφορά στο άρθρο που έψαχνα. Με ενοχλεί όμως πολύ να περνάω το χρόνο μου για να μάθω "νεκρή" γνώση.

-Raisa- είπε...

Sugnwmh alla oso kai an suxenomai ta arxaia opws kai na to kanoume emena me boh8hsan arketa sto tropo pou xrhsimopoiw th nea ellhnikh...kai na to 8esw alliws...giati me ton ka8hghth pou mou ekane sto spiti t akatalabaina pada kai dn eixa pote problhma h agxos h tpt,enw sxoleio pou eixa kai exw malakes ka8hghtes paw xalia?ola ta ma8hmata kati dinoun kai as mhn to katalabainoume alla ligotero alla perissotero..gia emena metraei o tropos pou 8a sta metadwsei o allos!!

Sunflyer είπε...

Παραμένει όμως το αρχικό θέμα. Σε ωφέλησε τελικά σε τίποτα η όποια βελτίωση στη χρήση των νέων ελληνικών; Δεν ξέρω για τι βελτίωση μιλάμε βέβαια...

-Raisa- είπε...

Se ena ba8mo nai..alla mh fadasteis kai trela pragnata :P

Dark Sephiroth είπε...

Sorry alla otan mathaineis kati de to mathaineis mono kai mono epeidh prokeitai na sou xrhsimeusei amesa sth mellontikh zwh. Mathaineis kati.. apla gia na matheis. Epeidh se psyxagwgei. Auth einai h aisthitikh gnwmsh. Esy les sto sxoleio na yparxei mono texnikh gnwsh. Ok, isws, alla fantasou ti eidous onta tha hmaste an den eixame aisthtika kritiria kai mathaname mono na gia na eksasfalisoume ton eautoulh mas me texnikes gnwseis gia thn "epiviwsh" mas. To sxoleio se vazei mesa sthn aisthitikh gnwsh alla esy dikaiwma sou an tha thn akolouthiseis 'h oxi. Kaneis de sas anagkazei na pate toulaxiston sto Lykeio an sas kathetai sto laimo. Kai an sas anagkazoun typika, exete olo to dikaiwma na peite OXI s'auth th gnwsh.

-Raisa- είπε...

kale hremia!ti nakanoum eorismena ma8hmata mono eyxarista den ta les..:() oloi perasame h 8a perasoum eapo ekei..so upomonhhhhh!!!(dyo xroni amou meinane aaadeeee)

Sunflyer είπε...

Παρεξηγείς αυτά που είπα... Δεν είπα ότι πρέπει να μαθαίνουμε ΜΟΝΟ ότι θα μας χρησιμεύσει. Η Raisa για παράδειγμα λέει ότι τα αρχαία της χρησίμευσαν. Αυτό είναι αποδεκτό, αλλά δεν μπορώ να διανοηθώ ότι εσένα σε ψυχαγωγούν τα αρχαία... Σοβαρά δηλαδή, εσένα οι λίστες με τις καταλήξεις σε ψυχαγωγούν;;; Όσο για το άλλο, φυσικά και θα πάω στο λύκειο. Πώς όμως δηλαδή θα πω όχι στα αρχαία; (Και σε οποιοδήποτε άλλο μάθημα, αλλά τα αρχαία ήταν το αρχικό μας παράδειγμα). Δεν μπορείς να υπολογίζεις πάντα ότι θα έχεις καλό καθηγητή ο οποίος θα σε περάσει, ξέρω άτομα που τα κόψανε και στα Γαλλικά...

Dark Sephiroth είπε...

Euxarista mporei na mhn einai gia sena, gia allous mporei na einai h agaph tous. Einai autoi pou legontai epishs "mazoxes" an den apatomai...

dark sephiroth είπε...

Koita kai gw sth 1h Lykeiou eixa to agxos oti ef'oson stis Panellhnies ta dinoume ola, kati prepei na kanw me ta Mathimatika. Alla pasxisa adika. Egrapsa ena wraiotato 5 sto telos. Sth 2a Lykeiou pou allakse to systhma ta pragmata eginan pio xalara. Mporousa na aporripsw kapoia mathimata pou de tha epirrezan tis Panellhnies. Etsi egrapsa ena 3 sth Fysikh xwris na me enoxlei. Opote den einai anagkh na pasxizeis gia ta Arxaia. Estw me ligo diavasma mporeis na pareis to 12 as poume, etsi ma mh xalasei h vathmologia me enan akalaisthito monopsifio arithmo.

Sunflyer είπε...

12 στα αρχαία εγώ με λίγο διάβασμα; :Ρ Εν πάσει περιπτώσει, για να λες εσύ ότι δεν είναι σημαντικό κάτι θα ξέρεις... ;)

lykojo είπε...

αν έχεις όρεξη διάβασε ένα κείμενο που έγραψα στο παρατημένο πλέον βλογ μου - http://anemodoura.wordpress.com/ - είναι το πρώτο από αυτά που έχουν μείνει εκεί (αυτό που είναι κάτω κάτω δηλαδή με τίτλο Αρχαία Ελληνικά).

την ίδια ακριβώς απορία είχα κι εγώ με σένα όταν ήμουν μαθητής. κοίτα, σε αυτή τη φάση που βρίσκεσαι πιεσμένος από ΟΛΑ τα μαθήματα, με δεδομένο τον τρόπο διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων, με όλα τα στραβά του εκπαιδευτικού συστήματος και με το άγχος σας είναι μάλλον απίθανο να αγαπήσεις τα αρχαία.

ίσως αργότερα και αν φανεί ότι έχεις κάποια κλήση προς τα θεωρητικά ή τέλος πάντων σε ευχαριστούν περισσότερο οι ανθρωπιστικές σπουδές απ' ότι οι θετικές να μπορέσεις να βρεις ένα λόγο να αγαπήσεις τα αρχαία.

η λέξη ψυχαγωγία που αναφέρθηκε πιο πάνω μάλλον πρέπει να ιδωθεί με την αρχική της σημασία ως αγωγή της ψυχής δηλαδή παρά ως διασκέδαση που σημαίνει σήμερα.

βασικά δεν μπορώ να στο εξηγήσω αν δε το νιώσεις. να νιώσεις την αγάπη για την γλώσσα, τον θαυμασμό όταν ανακαλύπτεις πράγματα ενώ μ ε λ ε τ α ς και όχι αποστηθίζεις όπως γίνεται σήμερα στο σχολείο κάνοντας ένα εντελώς ξερό διάβασμα με μόνο σκοπό να γράψεις καλά στις πανελλήνιες.

τέλος πάντων διάβασε το κείμενο αν έχει όρεξη και τα ξαναλέμε.

υ.γ. πολύ ωραίο βλογάκι. τα χω πάρει με τη σειρά τα ποστ και τα διαβάζω.

:-)

Ανώνυμος είπε...

Η γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας θα σε βοηθήσει να χρησιμοποιείς σωστά τη νέα. Για παράδειγμα ίσως να σε βοηθούσε να ξέρεις ότι το αμειφθεί γράφεται με ει και η αμοιβή με οι.

eXTReMe Tracker